Het laten testen van nieuwe medewerkers die opteren voor een hogere functie is standaard practice. Assessment centers zijn er genoeg. De focus ligt zelden op het testen van de ‘gewone’ kandidaten. Toch is de ‘gewone medewerker’ een belangrijke factor in de organisatie. Als je constructief wil bouwen moeten de ‘bouwstenen’ goed passen bij elkaar.
Stel je voor dat je wel iedere nieuwe medewerker zou kunnen testen? Dat je wel iedereen die binnenkomt op persoonlijkheid, gedrag en communicatiestijl zou kunnen doorlichten?
Zou je onderstaande persoon aannemen als qlik sense ontwikkelaar? Als je deze kandidaat op gesprek zou hebben, zou je dan eruit halen dat deze kandidaat wellicht na het opdoen van werkervaring waarschijnlijk snel vertrekt? Zijn drijfveren liggen bij ondernemen, autonomie in de eerste plaats.
Wellicht is een betere optie om voor iemand die zekerheid zoekt en een technisch/functionele uitdaging zoekt. Wat vindt jij? Bouwen aan je organisatie is langere termijnwerk waar medewerkers een belangrijke rol in spelen. Meer weten? Op deze site krijg je meer inzichten hoe je dit kan doen.
#psycholgischeTesten #onelineAcademy #elearning
Recente reacties